سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت کابینت چگونه محاسبه می شود؟

 

کابینت آشپزخانه

الف)  قیمتی که برای هر متر کابینت در نظر گرفته می شود ، قیمت مقایسه ایست که شما بتوانید جنس های مختلف کابینت را با هم یا کابینت های مشابه را در فروشگاه های متفاوت با یکدیگر مقایسه کنید .

ب) اگر می شنوید که قیمت کابینت مورد نظر شما 700 هزار تومان است و شما هم به 10 متر کابینت نیاز دارید ، نباید برای محاسبه هزینه بگویید 10 ضرب در 700 هزار تومان، مساوی 7 میلیون تومان و تمام ، چون عددی که شما به دست می آورید 30 تا 60 درصد کمتر از قیمت فاکتور نهایی شما خواهد بود.

ج) باید بدانید قیمتی که به شما داده می شود با چه یراقی محاسبه شده است. (نوع لولا ، ریل ، دستگیره ، صفحه روی کار ، جک و ….)

د) قیمت کابینتی که در فروشگاه ها به شما داده می شود قیمت مجموع یک متر کابینت هوایی و زمینی است ( یک متر کابینت بالاو پایین ) برای اطمینان وقتی قیمت کابینت را سوال می کنید، این مورد را هم دوباره برای اطمینان بپرسید.


ه) یک مثال کامل برای محاسبه قیمت کابینت ام دی اف آشپزخانه شما :


باید بدانید : کابینت زمینی با ضریب  60 درصد | کابین هوایی با ضریب 40 درصد | کمدی ( کابینت قدی سوپر مارکت یا فرو مکروفر) با ضریب 180 درصد ( یا همان 3 برابر زمینی 60%*3=180% )  |   کانتر ( کابینت اپن ) با ضریب 90 درصد از قیمت کل کابینت محاسبه می شود.

مثال : قیمت کابینت شما متری 600 هزار تومان است و 5 متر کابینت زمینی، 6 متر کابینت هوایی، 1 متر کمد و 3 متر کانتر دارید.

 

نحوه محاسبه قیمت کابینت در این مثال به این صورت خواهد بود :

600?000 تومان * 60% = 360?000 تومان ( قیمت یک متر کابینت زمینی ) * 5 متر = 1?800?000 تومان

600?000 تومان * 40% = 240?000 تومان ( قیمت یک متر کابینت هوایی ) * 6 متر = 1?440?000 تومان

600?000 تومان * 180% = 1?080?000 تومان ( قیمت یک متر کابینت کمدی ) * 1 متر = 1?080?000 تومان

600?000 تومان * 90% = 540?000 تومان ( قیمت یک متر کابینت کانتر ) * 3 متر = 1?620?000 تومان1?800?000+ 1?440?000 + 1?080?000 + 1?620?000 = 5?940?000 جمع کل قیمت کابینت ها

ولی مشکل از اینجا شروع می شود که این پایان کار نیست.


این استانداردها در اکثر مراکز فروش رعایت می شوند ولی مشکل زمانی ایجاد می شود که موارد دیگری در فاکتور شما قرار می گیرد ، مثل : کابین ویترین ، باکس ، شلف ، طبقه دکوری ، دکور نما اضافه ، باکس نور ، کابین هایی که از حالت استاندارد خارج می شوند و موارد بسیار دیگر که برای محاسبه قیمت آنها قوانین متفاوتی وجود دارد یا بهتر بگوییم قانون مشخصی وجود ندارد.

شما باید برای محاسبه قیمت کابینت موارد دیگری را هم در نظر داشته باشید، مثلا اینکه :

1- بابت نصب سینک و گاز هزینه جداگانه لحاظ می شود .

2- ممکن است شما یراقی با کیفیت بالاتر و طبیعتا گرانتر از چیزی که فروشنده در نظر گرفته بخواهید.

3- ممکن است شما بخواهید از صفحه روی کابینت خاص استفاده کنید.

4- شاید در کابینت هایتان از اکسسوری هایی مثل : سوپر مارکت، مجیک کرنر، سبدریلی، سبد رخت چرک، سبد پیاز و سیب زمینی، سطل زباله، و …..  استفاده کنید که در این صورت علاوه بر قیمت اکسسوری ها باید هزینه نصب شان را هم مجزا پرداخت کنید.

5- در محلی که ماشین لباسشویی یا ظرفشویی قرار می گیرد هیچ کابینتی با شما حساب نخواهد شد ولی قیمت صفحه کابینت روی ماشین محاسبه می گردد.

6- ده درصد هزینه حمل و نصب به کل فاکتور شما اضافه خواهد شد.

* بر اساس مصوبه اتحادیه برخی شهر ها حمل از طبقه همکف به طبقات بالاتر به عهده مشتری بوده و علاوه بر 10 درصد محاسبه می شود.

7- استفاده از ورق PVC ( ضد آب ) در زیر سینک یا آبچکان مابه التفاوت حدود 25 تا 50 درصدی خواهد داشت.

8- در صورتی که از باکس های حجمی برای قسمتهایی از آشپزخانه مثل کانتر، آرک، حاشیه کابینت ها، طبقه های دیواری و… استفاده شود، که اصطلاحاَ نیاز به فارسی کاری دارند، شما نمی توانید به راحتی روی کار قیمت بگذارید، چون یک کار زمان بر به حساب می آید و هر کسی با هنر و سلیقه خود میتواند کیفیت کار را به نسبت بالاتر ببرد؛ دراین موارد به صورت عرف هزینه جنس مصرفی محاسبه شده و به نسبت زمانی که برای ساخت گذاشته شده، ضرب در 2 یا 3 خواهد شد تا قیمت نهایی کار برای مشتری محاسبه شود.

و…


هنوز موارد بسیار زیاد دیگری باقی مانده برای محاسبه قیمت کابینت که گفتن آنها فقط شما را سردرگم خواهد کرد و این در حالیست که ما فقط سر تیتر ها را گفتیم و هنوز راجع به نحوه محاسبه قیمت هر کدام از مواردی که گفته شد ، توضیحی نداده ایم.

یک سوال چالش بر انگیز : چطور قیمت یک کابینت که عمق آن نصف عمق استاندارد و ارتفاع آن دو برابر ارتفاع استاندارد است محاسبه کنیم؟ اگر درب نداشته باشد چطور ؟  بگذریم ، خوب یا بد ، برای شما دو راهکار داریم :

1- یا با همین مقدار اطلاعات فروشگاهی را انتخاب کنید که می توانید به آن اعتماد کنید و با آرامش کامل خرید کنید.

2- یا حداقل شش ماه در یک فروشگاه کابینت  مشغول به کار شوید ، شاید شما فرمول صحیحی برای محاسبه کابینت آشپزخانه پیدا کنید.


نکته مهم در خرید و قیمت کابینت آشپزخانه  :

1- قیمت پایه یا اولیه کابینت مهم هست ، اما نه به اندازه مبلغ فاکتور نهایی؛ گاهی اوقات فروشگاهی نسبت به فروشگاه دیگر قیمت اولیه کمتر و قیمت تمام شده به مراتب بیشتری دارد.

2- در پیش فاکتور شما باید تمام خواسته های شما و وعده های کابینت ساز و توافقات فی ما بین به تفکیک لحاظ گردد، به طوری که پس از اتمام کار قابل محاسبه باشد.

3- ما با پیام های بسیار زیاد شما مواجه و متوجه سردرگمی خریداران کابینت هستیم و آنها را درک می کنیم ولی این خاصیت کارهای سفارشی و پیچیده 

خدماتور